Jornades BIM Escola Sert

REVIT PER A PETITS DESPATXOS D'ARQUITECTURA

El curs Revit per a petits despatxos d’arquitectura té com a objectiu introduir a professionals del sector de la construcció en el món del BIM a través del programa de modelatge Autodesk Revit, i donar-los una base sòlida que els permeti establir el BIM com a metodologia de treball pel dia a dia un cop acabat el programa

Lloc: Sala de Formació de la Demarcació de Girona del Coac
Modalitat: Presencial
Direcció: Pau Solés | Arquitecte i Consultor BIM
Durada: 30 h.
Idioma: Català
Horaris: els dimarts i dijous 23, 25 i 30 de maig i 1, 6, 8, 13, 15, 20 i 22 de juny , d'11:00 h a 14:00 h.

Introducció

Les capacitats que obtindran els alumnes durant el transcurs de la formació serviran com a fonament per iniciar la transformació digital del seu negoci i poder donar resposta a les necessitats cada vegada més tecnològiques del sector de la construcció.

Tot això ho faran de manera pràctica, i de la mà d’un professional amb experiència contrastada en BIM en despatxos d’arquitectura i com a consultor implementant la metodologia a diverses organitzacions.

El curs es divideix en diversos blocs enfocats a la redacció de projectes en metodologia BIM amb l’eina Autodesk Revit, i en els quals s’explicarà el procés habitual a l’hora de “construir” models virtuals per obtenir documents d’entrega d’una manera productiva. Es durà a terme el modelatge pas a pas a nivell d’estudis previs, projecte bàsic i executiu d’un habitatge plurifamiliar d’obra nova entre mitgeres, i s’elaborarà una plantilla estandarditzada aprofitable per a projectes posteriors.

A qui va dirigit

Arquitectes autònoms i petits despatxos d’arquitectura que vulguin adquirir els coneixements necessaris per transformar-se digitalment i donar resposta a la demanda del sector d’una manera pràctica i eficient.

Està especialment enfocat a organitzacions d’entre 1 i 6 persones disposades a col·laborar amb altres estructures laborals similars, creant així un grup de suport per donar continuïtat a la metodologia apresa un cop acabat el programa.

Metodologia

El curs es realitzarà de manera presencial a les aules del COAC Girona, i es podrà seguir en directe a través d’internet per la vídeo aula. És necessari assistir presencialment un mínim del 60% de les classes. Del 40% màxim de classes que es poden fer en línia, el 20% podrà ser en diferit.

La metodologia de la vídeo aula permet escoltar i visualitzar el docent en directe, alhora que veure les diapositives preparades pel professor i participar en la classe mitjançant un xat actiu durant la sessió.

Ja sigui de manera presencial o a través de la vídeo aula, es podran plantejar dubtes i qüestions que el professor podrà resoldre al moment. Cada sessió quedarà gravada i es podrà tornar a visualitzar en qualsevol moment mentre duri el curs. L’accés a les sessions gravades estarà actiu fins tres mesos després de finalitzar el curs.

Aquesta és la metodologia de classe que es seguirà durant el Curs:

Estructura de les sessions: les sessions constaran d’una part d’exposició per part del professor dels continguts teòrics i pràctics durant la sessió i una part perquè l’alumne pugui posar en pràctica allò que s’ha exposat a classe.

- Criteris d’exposició: exposició participativa i eminentment pràctica, on s’interpel·larà a l’alumne perquè intervingui en les sessions i pugui interpel·lar directament al professor o als seus companys.

- Estructura de les sessions: les sessions constaran d’una part d’exposició per part del professor dels continguts teòrics i pràctics de la sessió i una part perquè l’alumne pugui posar en pràctica allò que s’ha exposat a classe.

- Casos pràctics: es desenvoluparà un projecte amb metodologia BIM que s’anirà generant durant el curs, avançant en paral·lel al que es vagi exposant a les classes. Es tractarà d’un projecte real.

- Sistema d’avaluació: Es farà una avaluació final que consistirà en l’exposició per part dels alumnes de la pràctica que s’haurà desenvolupat durant el curs.

En línies generals, aquest curs pretén preparar a l’alumne perquè pugui desenvolupar la seva activitat professional treballant amb la metodologia BIM, cosa que inclou les següents competències:

- Comprensió del significat de la metodologia BIM i les seves aplicacions en el camp de l’arquitectura.

- Coneixement dels recursos necessaris (eines, persones i processos) a l’hora de dur a terme una implementació BIM. - Coneixement de l’entorn de treball Autodesk Revit 2023 pel disseny i redacció de projectes arquitectònics amb metodologia BIM.

- Domini de les tècniques suficients per a la redacció i maquetació d’un avantprojecte d’arquitectura mitjançant els fluxos de treball idonis.

- Comprensió de les diferents eines de l’entorn de treball Autodesk Revit 2023 per a la gestió de projectes arquitectònics amb metodologia BIM.

- Domini de les tècniques suficients per a la redacció i maquetació d’un projecte bàsic i d’execució d’arquitectura mitjançant els fluxos de treball idonis.

- Coneixement dels processos de col·laboració amb altres agents d’un projecte

El contingut del curs té com a objectiu dotar a l’alumne dels coneixements necessaris per a la redacció de projectes mitjançant la metodologia BIM utilitzant el programa Autodesk Revit. El temari permetrà entendre els fluxos de treball òptims per guanyar productivitat en el dia a dia d’un arquitecte o estudi d’arquitectura.

T1 - Introducció al BIM T

T6.1 – Revisió d’un model

T6.2 – Maquetació avançad

Preu general

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per a desenvolupar aquestes tasques.

Si vols finançar al teva formació amb els Préstec formació Sert, contacte amb barcelona@arquia.es o truca al 93.482.68.50