Ilustración del cruso sobre cómo crear una marca de empresa
Formació Online

Curs | Com crear una marca d'empresa i un pla per aconseguir clients nous

Curso 2024-2025

Curs sobre com sistematitzar la cerca de nous clients i, tècniques per fidelitzar aquests i els actuals.

Modalitat: Online
Edició: 1a
Direcció: Elena Orteu Giménez
Idioma: Castellà
Horaris: Dijous de 15:00 a 19:00 h

La comunicació externa d'una companyia defineix la seva imatge de marca, permet millorar-ne la visibilitat i el posicionament. És bàsic cuidar i polir les comunicacions perquè el nostre missatge arribi al públic amb èxit. Fer-ho bé no és suficient per aconseguir tenir clients i mantenir-los, no n'hi ha prou de ser reactiu, s'ha de ser proactiu.

Aquest curs t'ensenyarà tècniques i metodologies per aconseguir arribar als clients, oferir-los un projecte que els sigui atractiu i vulguin comprar, que et comprin i, finalment, fidelitzar-los.

• Aprendre les eines del màrqueting i les vendes més eficaces per al teu estudi i com implementar-les.
  • Aprendre a gestionar el llarg procés per aconseguir clients i fidelitzar-los. Com crear i adaptar la teva marca (alineada a la teva proposta de valor).
  • Com escollir els mitjans adequats de comunicació externa per comunicar eficaçment la meva marca.

Destinataris

• Responsables d'estudis d'arquitectura que vulguin evolucionar amb el mercat i adaptar-se amb èxit als nous escenaris per aconseguir incrementar els ingressos.
  • Arquitectes que vulguin millorar la seva manera dexercir la professió des del punt de vista empresarial per aconseguir una estabilitat en els ingressos.

Online.

Criteris d'exposició

Participativa.

Estructura de les sessions

El curs es desenvoluparà en 16 hores, 4 sessions de 4 hores.

Cada sessió contindrà:

• Breu introducció dels conceptes
  • Exemples reals
  • Ejercicios pràctics en grup
  • Proposta dexercicis individuals sobre el propi estudi (opcional).

Casos pràctics

Participativa i pràctica, es treballarà amb la metodologia del cas amb exemples reals d'estudis d'arquitectura  (learning by doing).

Sistema d'avaluació

Seguiment individual de l'evolució de cada participant. Els alumnes podran enviar els exercicis que hagin practicat sobre el seu estudi i rebre els comentaris directes dels docents.

• Seleccionar clients, captar-los i fidelitzar-los.
  • Com aconseguir la informació clau dels nostres clients actuals i potencials.
  • Construir la marca del teu estudi segons la proposta de valor i els valors.
  • Triar i gestionar els mitjans de comunicació més adients per al teu estudi.

M2.1 Gestionar les eines de màrqueting que m’ajudin a aconseguir projectes

• Breu presentació (1') si hi ha participants que no van assistir al curs de Direcció Estratègica Agile (Elevator pitch).
  • Per a què serveix el màrqueting operatiu?
  • Segmentació dels públics objectius: clients, prescriptors i els usuaris dels edificis.
  • Principals eines de màrqueting per a arquitectes.
  • Exercicis pràctics en grups.
  • Exercici pràctic proper dia: Definir la segmentació de clients i prescriptors del teu despatx.

M2.2 Com gestiono de manera eficaç i eficient les meves vendes: prevenda, venda i postvenda

• Exposició (voluntària) de l'exercici primer dia: Realitza i implementa el teu pla de màrqueting per als propers 3 mesos.
  • Com defineixo i implemento la prevenda.
  • La gestió de la venda.
  • La gestió de la postvenda, la gran oblidada dels arquitectes: és el camí per a la fidelització dels meus clients.
  • Exercicis pràctics en grups.

M2.3 Disseny de marca i els mitjans de comunicació més adequats per transmetre-la

• Com definir la proposta de valor i el propòsit.
  • Definir els valors del meu despatx.
  • Adaptació de la marca i eslògan a la proposta de valor i valors.
  • Exercici en grup d’anàlisi de marques d’altres despatxos d’arquitectura.
  • Llistat de mitjans de comunicació: com triar els més adequats per al meu estudi.
  • Exercici proper dia: Anàlisi de la meva marca amb relació a la meva proposta de valor.

M2.4 La gestió dels mitjans de comunicació

• Exposició voluntària exercici dia anterior.
  • La gestió dels mitjans de comunicació offline.
  • La gestió dels mitjans de comunicació on line.
  • Anàlisi del compte de LinkedIn.
  • Exercici en grup: anàlisi del compte de LinkedIn d'arquitectes.
Direcció i Professorat
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.