Curso oposiciones Barcelona Escola Sert
Formació Online

Curs per a oposicions : Barcelona

Barcelona, una ciutat amb més de 2.000 anys d‘història, urbanisme i projectes, formen part del temari específic de les oposicions per a l’Ajuntament de Barcelona. Per això, per complementar el Curs de preparació per a oposicions, l’Escola Sert organitza aquest curs.

Lloc: Barcelona - Carrer Arcs 1, 5ª planta
Modalitat: Presencial i en línia
Direcció: Jaume Barnada López
Idioma: Català
Horaris: 12, 13 i 17 de setembre de 16:00 a 20:00h

En aquest curs es tractaran qüestions com l’evolució urbana de la ciutat des de la seva fundació fins a l’actualitat, passant pel disseny del Pla de l’Eixample, les exposicions de 1888 i 1929, o la transformació de la ciutat amb els Jocs Olímpics de 1992, entre altres.

Dedicat exclusivament a Barcelona. Es pot cursar com a complement al curs o bé de forma independent, tant si es vol concórrer a les oposicions com si no.

• Facilitar coneixements tècnics i formatius sobre el desenvolupament urbanístic d’una ciutat compacta com la de Barcelona.
  • Donar coneixement dels plans urbanístics i projectes més rellevants de Barcelona.
  • Mostrar les estratègies de rehabilitació i transformació de la ciutat des del punt de vista de la planificació municipal.
  • Compartir les característiques del model de ciutat i la seva configuració amb un territori metropolità.

Tema 1. Evolució urbana de la ciutat des de la seva fundació fins al Pla d’Eixample

• Els fets més rellevants des de la seva fundació i la seva evolució històrica.
  • La ciutat emmurallada.
  • El Pla d’Eixample.

Tema 2. La configuració d’una ciutat compacta, el segle XX

• Les exposicions de 1888 i 1929.
  • Les viles de Barcelona i la seva annexió.
  • La configuració de la ciutat moderna: el Pla Jaussely, el Pla Macià, el Pla Comarcal i el Pla General Metropolità.

Tema 3. La ciutat contemporània

• Plans cap al 92, els JJOO.
  • La rehabilitació i transformació dels barris de la ciutat.
  • Els grans projectes urbans.
  • Cap a una nova mobilitat.
  • El sistema de verd urbà.
  • La ciutat metropolitana
Entitats Col·laboradores
Preu general
COAC quota bàsica | Entitats amb conveni
COAC Jove
COAC quota complementària

Aquests preus tenen un 20% de descompte per formar part de la programació de l’Escola d’Estiu 2019.

Indica la teva opció de preu en el requadre ‘Observacions’ a l’hora de fer la inscripció.

Vols obtenir una beca per aquest programa? Sigues delegat de curs, tens tota la informació aquí. Indica-ho a 'Observacions' a l'hora de fer la inscripció.

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Demana Informació
This form is not available