bim
Formació Online

Curs | El lideratge de l’Arquitecte en el treball multidisciplinar amb metodologia BIM (Noves dates)

Aquest curs explica perquè els arquitectes han de liderar els projectes en els que s’implementa el BIM, quins instruments tenen per fer-ho i les avantatges que té liderar el BIM d’un encàrrec.

CURS EXCLUSIU ONLINE

Lloc: Streaming
Modalitat: Online
Direcció: Eloi Coloma Picó
Idioma: Català i Castellà
Horaris: 10:00 - 14:00

Cada cop hi ha més clients que demanen que el BIM s’implementi en els encàrrecs que fan als arquitectes. Un cas molt representatiu són els clients públics com ara l’Ajuntament de Barcelona, l’AMB, Infraestructures de la Generalitat, l’Incasol, etc. Però també cada cop hi ha més clients privats que ho exigeixen.

El BIM requereix organització i coordinació entre les parts que participen en l’encàrrec i això necessita d’un lideratge que comporta responsabilitats però també oportunitats.

Per altra banda, sovint els clients assignen aquesta responsabilitat a l’arquitecte, especialment quan és l’adjudicatari principal de l’encàrrec.

Davant aquesta circumstància, es pot tenir una actitud reactiva o proactiva, però en qualsevol cas, es bo saber què és el que implica i com se’n pot treure profit.

Aquest curs explica quines són les avantatges que té pels arquitectes liderar l’ús del BIM en un encàrrec, quines qüestions han de tenir en compte al fer-ho i quins instruments tenen per a reeixir en aquesta tasca. Sempre des d’un punt de vista pragmàtic, desmitificant les qüestions més obscures i, sobretot, explicant-los com poden treure profit d’aquesta circumstància.

Els arquitectes tenen l’oportunitat de posicionar-se liderant la implementació del BIM en els seus projecte. El sector necessita professionals que promoguin l’eficiència en el treball multidisciplinari i la col·laboració vertadera entre els agents que participen en els encàrrecs. Els arquitectes, per la seva formació i atribucions professionals, estan en una  bona posició per a afrontar aquest repte.

Els assistents al curs una vegada acabin el curs seran capaços de:

• Entendre l’oportunitat que representa per l’arquitecte liderar el BIM d’un encàrrec.
  • Entendre les implicacions que té aquest lideratge.
  • Interpretar convenientment els plecs de licitació on es demana BIM.
  • Mitigar els principals riscos que té implementar BIM en un encàrrec.
  • Negociar l’abast del BIM amb el client.
  • Implementar BIM de forma segura i metòdica.
  • Entendre els rols fonamentals que es donen en un projecte en relació al BIM.
  • Conèixer les eines digitals que hi ha al seu abast i per a què serveixen.
  • Coordinar encàrrecs de forma eficient.

• Planificar el desenvolupament del BIM a través de la redacció d’un Pla d’Execució del BIM.

A qui va dirigit?

Arquitectes titulats i estudiants d’arquitectura.

Format

Criteris d'exposició

Cada sessió confinarà l’exposició de continguts amb el desenvolupament d’una activitat associada al tema que s’ha exposat.

Estructura de les Sessions

4 hores totals. 3 hores de teoria i 1 hora de pràctica. A cada sessió el professor explicarà els continguts del programa posant exemples i casos pràctics. A partir d’aquest coneixement plantejarà als alumnes un exercici pràctic que hauran de resoldre en equip. Els exercicis pràctics s’entregaran al professor per a la seva correcció i avaluació.

Casos pràctics

S’exposaran diversos casos pràctics sobre els que els alumnes podran treballar. Els casos seran reals i tindran una relació directa amb la seva activitat professional.

Sistema d'avaluació

L’avaluació es basarà en els exercicis pràctics que es faran duran les sessions.

Sessió 1

• Perquè convé que l’arquitecte lideri el BIM en un projecte.
  • Estudis de cas.

Sessió 2

• Com interpretar els plecs de licitació amb clàusules relatives al BIM.
  • Com negociar l’abast del BIM amb el client.

Sessió 3

• Estratègia d’implantació del BIM en un projecte.
  • Desenvolupament àgil de projectes.

Sessió 4

• Rols en el BIM. Factor Humà.
  • Eines digitals per al lideratge del BIM en el projecte.

Sessió 5

• Processos de planificació de projectes. Pla d’Execució del BIM.
  • Processos de coordinació de projectes.

Sessió 6

• Gestió dels riscos a través del BIM.
  • Gestió dels riscos del BIM.
Preu General
Quota bàsica | Entitats amb conveni