Personas analizando un proyecto en una reunión

Curs | Com augmentar els ingressos del meu estudi: Implementar la Direcció Estratègica Agile

En aquest curs aprendràs a dissenyar i implementar la Direcció estratègica “agile” del teu estudi per adaptar-lo al nou entorn i aconseguir augmentar els ingressos.

Formació que equival al Mòdul 1 del Curs La direcció híbrida als estudis d’arquitectura: Creativitat + Empresa.

Lloc: Online
Direcció: Elena Orteu Giménez
Idioma: Castellà
Horaris: Dijous de 15:00 a 19:00 h

En un món que canvia tan ràpidament, és primordial mantenir-se constantment actualitzat per a poder adaptar-se a les noves necessitats donant una resposta adient i diferenciadora.

Aquest programa proposa revisar de forma “agile” el model de negoci del teu estudi, per a poder adaptar-lo als nous enfocaments, fer-lo visible (diferencial) i poder augmentar el nombre d’ingressos.

• Reflexionar sobre el teu model de negoci actual.
  • Dissenyar un pla Estratègic “Agile” que sigui la guia per afrontar amb flexibilitat i adaptabilitat els reptes actuals i futurs.
  • Fer visible el teu estudi, augmentar el nombre de clients i de contractacions.

Destinataris

• Responsables d’estudis d’arquitectura que vulguin evolucionar amb el mercat i adaptar-se de manera exitosa als nous escenaris per aconseguir incrementar els ingressos.
  • Arquitectes que vulguin millorar la seva manera d’exercir la professió des del punt de vista empresarial per aconseguir una estabilitat en els ingressos.

• Format: Online.
  • Criteris d'exposició: Participativa.
  • Estructura de les sessions: El curs es desenvoluparà en 4 mòduls. Cada sessió comptarà amb : 1) Introducció dels conceptes. 2) Exemple real anònim. 3) Exercici pràctic en grup. 4) Proposta d’exercici individual sobre el propi estudi (opcional). De forma voluntària s’exposaran els exercicis a l’inici de la següent sessió.
  • Casos pràctics: S’utilitzaran casos reals anònims de estudis d’arquitectura.
  • Visites previstes: Un arquitecte responsable d’un estudi en expansió compartirà el seu cas d’èxit: encerts i errades.
  • Sistema d'avaluació: Seguiment individual de l’evolució del pla de cada participant durant el curs. Els alumnes podran enviar els exercicis abans de la sessió per rebre els comentaris dels docents. Avaluació final del pla de cada participant.

Gestionar l’estudi de manera col·laborativa, àgil i adaptable a als nous escenaris i necessitats dels clients i la societat.

Definir per escrit:

Estratègia: full de ruta pels propers anys.

• Objectius: què vull aconseguir.
  • Proposta de Valor: què aporto als meus clients, entorn i a la societat que em fa visible.
  • Resultats Claus per a cada persona de l’equip que permeti compartir i col·laborar tots en una mateixa direcció (objectiu).

Implementar l’estratègia

M1. Repensar el Model de negoci: Diagnòstic 360º (sessió presencial)

• Per què necessito un pla estratègic a la meva empresa?
  • Exemple: Anàlisi d'un cas real al model Canvas.
  • Diagnòstic participatiu: DAFO intern i extern, benchmark de la competència.
  • Exemple: Anàlisi d’un cas de diagnòstic real d’un estudi d’arquitectura anònim.
  • Proposta de treball individual: DAFO.

M2. La proposta de creació de valor compartit (CVC), Visió i Valors (sessió online)

• Exposició voluntària dels treballs individuals (voluntària).
  • Definició inicial de línies estratègiques.
  • Proposta de valor, visió i valors. Guia pràctica per confeccionar-los.
  • Exemple: Assistència d'un estudi d'arquitectura convidat.
  • Proposta de treball individual: Preparació de les línies estratègiques, la proposta de valor, visió i valors de cada estudi dels alumnes.

M3. Què (objectius), Qui (clients), Com (recursos) i Quant (projeccions econòmiques) (sessió online)

• Presentació individual de l'exercici anterior (voluntària).
  • Què: Fixació d'objectius a curt termini.
  • Qui: tipologies de clients, segmentació, reclutament, comunicació, relació, fidelització.
  • Exemple: Casos reals.
  • Com: Definir quins recursos humans, financers, físics i econòmics tinc per executar el meu pla estratègic.
  • Quant: quines projeccions econòmiques i financeres obtindré amb el pla, quin tipus de finançament necessito, etc.
  • Exemple: Casos reals.
  • Proposta de treball individual: Iniciar la preparació dels objectius del teu estudi.

M4. La implementació “agile” i l’alineació del Pla: Mètode OKR’s (Objectives and Key Results 360º) (sessió online)

• Presentació individual de l'exercici anterior (voluntària).
  • Objectius Generals (GO), Objectius Departamentals (DO) i Resultats Clau (KR): Definició i metodologia.
  • Exemple: Assistència d'un estudi d'arquitectura convidat (explicació del seu cas d'èxit).
  • Exercici a l'aula: Construcció dels OKR's del teu estudi.
Preu General

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.