Postgrado en Políticas de Vivienda Escola Sert COAC

Horari: 17 a 19h
Cost: 0 €

Presentació de la segona edició del Postgrau en Polítiques d’Habitatge

Aquest postgrau et permetrà adquirir coneixements teòrics i pràctics que et convertiran en un tècnic expert en polítiques d’habitatge. Al llarg dels cinc mòduls, es repassaran totes les fases d’elaboració de les polítiques, des de la planificació fins a l’avaluació, així com els actors que hi intervenen i els mètodes de finançament.

Es planteja des d’un enfocament multidisciplinar i global, tant els aspectes arquitectònics com els urbanístics, els socials, els jurídics, els tècnics i els econòmics.

Comptarem amb la presència dels dos directors del postgrau:

• Jordi Bosch Meda, Doctor en Arquitectura, Diplomat en Gestió i Administració Pública, i Llicenciat en Ciències Polítiques. És expert en polítiques d’habitatge i urbanisme, sistemes residencials, i exclusió residencial. Ha publicat en aquests temes deu llibres i més de trenta articles i capítols de llibre.
  • Josep Casas Miralles, Arquitecte (2001), Màster en Gestió i Valoració Urbana (2014) i doctorant per l'ETSAB – UPC. Expert en el disseny i gestió de polítiques d'habitatge, d'arquitectura i de millora urbana; ha participat com a ponent en nombroses conferències i seminaris en l'àmbit nacional i internacional.

Objectiu

• Explicar el contingut del curs i la seva projecció professional.

• Aclarir qualsevol dubte o aclariment tant respecte a contingut com respecte al funcionament del postgrau.

A qui va dirigit?

Professionals, tècnics i responsables de l'Administració Pública i/o Tercer Sector. Estudiants universitaris del camp de l'arquitectura, l'urbanisme i d'altres disciplines relacionades amb l'habitatge com la geografia, la sociologia, l'economia, el dret o la ciència política.

Programa de la sessió informativa

17:00 - Presentació del postgrau

Josep Casas i Jordi Bosch, directors del postgrau.

Alberto Lopez, director de l’Escola Sert.

17:20 - Ponència: Tres temps en les polítiques de l'habitatge social a Catalunya

Carolina Garcia, Dra. Arquitecta i professora Serra Húnter de Teoria i Història de l'Arquitectura, ETSAB - UPC BarcelonaTech.

17:50 - Ponència: Habitatge públic contemporani, tres casos d'estudi

Enric Llorach, Dr Arquitecte i Adjunct Faculty a CEA-University of New Haven.

18:20 - Debat – Taula rodona – Torn obert de paraules

• Participants:

- Carolina Garcia

- Enric Llorach

• Moderadors :

- Josep Casas

- Jordi Bosch

18:50 - Final de la sessió

Conclusions i clausura

Un postgrau únic dins de tot l'Estat Espanyol per a convertir-te en expert en elaboració de polítiques d'habitatge. Es planteja des d'un enfocament multidisciplinari i global, tant pel que fa als aspectes arquitectònics com als urbanístics, socials, jurídics, tècnics i econòmics.