Postgrado en Gestión Sostenible de la Renovación Urbana Escola Sert

Localització: Barcelona
Data d'inici: 17 Des 2019
Horari: 18:00 a 20:00

La renovació urbana i la seva gestió sostenible com eines  imprescindibles per a una  formació innovadora, integrada i transversal en el marc del desenvolupament global de les ciutats.

La renovació urbana com a estratègia de desenvolupament de les ciutats

Durant l'acte de presentació d'aquest postgrau impartit per l'Universitat de Barcelona (UB), professionals experts en renovació urbana (que exerciran com a docents durant el curs) abordaran el tema des de diferents perspectives.

Presentaran l'acte: Guillem Costa, arquitecte vocal de la junta de govern del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC) i responsable del PNRU, Pacte Nacional per a la Renovació Urbana; i Alberto López, coordinador de l'Escola Sert.

Participaran com a ponents: Salvador Rueda, Director de l'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona; Joan Tort, professor titular en la Facultat d'Història i Geografia a l'UB.

Presentaran el postgrau: M. Teresa Vadrí, directora del curs i professora titular en la Facultat de Dret a l'UB i Albert Santasusagna, coordinador del curs i professor associat en la Facultat de Geografia i Història a l'UB.

• Integrar coneixements de diferents branques disciplinàries relacionades amb el concepte de la renovació urbana.
  • Saber interpretar i valorar el marc normatiu, els instruments, les polítiques i els diferents actors implicats que es relacionen amb els projectes de renovació urbana.
  • Saber analitzar i modelitzar dades ambientals relatius a la renovació urbana.
  • Conèixer tècniques i instruments estratègics de renovació urbana relacionats amb la resiliència, regeneració, rehabilitació, mobilitat i accessibilitat urbana, sempre des d'una òptica sostenible.

Destinataris

Els col·legiats de COAC tindran un 10% de descompte sobre el preu del postgrau.

Aquest postgrau està particularment destinat a professionals, tant de l'àmbit públic com privat, interessats a adquirir una sèrie de competències d'especialització sobre l'anàlisi i la gestió sostenible de la renovació urbana.

El postgrau s'orienta des d'una perspectiva plenament transversal, de manera que poden confluir professionals de diferents branques interessats a completar la seva formació sobre renovació urbana sostenible: urbanistes, juristes, arquitectes, enginyers, economistes, geògrafs, ambientòlegs, politòlegs, sociòlegs i psicòlegs, entre altres.

És necessari estar en possessió del títol de Grau o Llicenciatura o estar, almenys, mancant el 10% de crèdits per a la seva obtenció.

Organització

UB