Curs girona
Màsters i Postgraus
Formació Online

Postgrau | Polítiques d’Habitatge

Un postgrau únic en tot l'Estat espanyol amb el qual podràs adquirir coneixements que et convertiran en un autèntic tècnic expert en polítiques d'habitatge.

Lloc: Barcelona | Carrer Arcs 1, 5ª planta
Modalitat: Presencial i en línia
Direcció: Josep Casas | Jordi Bosch
Idioma: Català i Castellà
Horaris: Dimarts i Dijous de 16h a 20h.

Aquest postgrau et permetrà adquirir coneixements teòrics i pràctics que et convertiran en un tècnic expert en polítiques d’habitatge. Al llarg dels cinc mòduls es repassaran totes les fases d’elaboració de les polítiques, des de la planificació fins a l’avaluació, així com els actors que hi intervenen i els mètodes de finançament.

Es planteja des d’un enfocament multidisciplinar i global, tant els aspectes arquitectònics com els urbanístics, els socials, els jurídics, els tècnics i els econòmics.

Aprofita el 10% de descompte a la matrícula.

El principal objectiu del curs és adquirir els coneixements teòrics i pràctics, i les competències necessàries per convertir-se en expert en polítiques d’habitatge.

Atesa la naturalesa complexa del fet residencial i de les polítiques públiques relacionades, amb aquesta especialització podràs elaborar, executar i/o avaluar un pla de polítiques d’habitatge.

MÒDUL 1: La planificació de les polítiques d'habitatge

Dotar als estudiants dels coneixements necessaris sobre els diferents instruments existents de planificació d’habitatge, en particular, sobre les diferents escales d’intervenció de cada instrument, els seus horitzons temporals, els objectius que persegueixen, les fonts de finançament disponibles i els actors públics i privats relacionats en la seva execució.

MÒDUL 2: L'habitatge social

Aprofundir en el concepte d’habitatge social des d’un enfocament pluridisciplinari que engloba els aspectes urbans, arquitectònics, jurídics, socials, econòmics i teòrics que el caracteritzen. Aquesta especialització en matèria d’habitatge social implica examinar des d’una perspectiva històrica els conceptes d’habitatge protegit, d’habitatge destinat a polítiques socials i d’habitatge assequible.

MÒDUL 3: Els ajuts directes i l'emergència habitacional

Conèixer els diferents instruments de política d’habitatge desenvolupats per a donar resposta a les necessitats residencials més urgents, sobretot les d’aquelles llars en risc de perdre el seu habitatge per impagament de la hipoteca o el lloguer, així com les d’aquelles persones que pateixen una greu situació d’exclusió residencial. En aquest marc, en aquest mòdul s’analitzarà el model Housing First d’atenció a les persones sense llar i sense sostre.

MÒDUL 4: La rehabilitació i la millora urbana

La qualitat dels habitatges i de l’entorn urbà on es troben són aspectes claus a tenir en consideració en l’acció pública per fer efectiu el dret a un habitatge digne i adequat. En un context de contenció i revisió de les noves extensions urbanes, cal posar l’atenció en la ciutat construïda i en les seves mancances i deficiències. L’objectiu d’aquest mòdul és analitzar els instruments de rehabilitació i millora urbana amb els quals poder aconseguir que aquest entorn urbà gaudeixi dels estàndards mediambientals, funcionals i constructius adequats.

MÒDUL 5: La innovació, la recerca i el coneixement en habitatge

Dotar l’alumne del coneixement i les competències necessàries per plantejar i desenvolupar estudis i projectes de recerca i innovació en matèria d’habitatge, tant des d’un plantejament teòric i acadèmic, com pràctic i professional. Amb aquesta finalitat, aquest mòdul ofereix un recorregut per les principals institucions nacionals i internacionals al voltant de les quals s’articula aquesta recerca, així com de les principals vies de finançament disponibles en el marc de la Unió Europea.

Jornada de presentació

Vols ampliar informació de la ma dels directors del programa?

Tens dubtes i vols resoldre'ls?

El 19 de desembre  tens una Jornada de presentació d'aquest postgrau per a que que et quedi tot clar.

Regístra't i confirma la teva assistència!

Entitats col·laboradores
Preu general
2016€
Entitats amb conveni
1764€
COAC quota bàsica | COAC Jove
1764€
COAC quota complementària
1512€

Aquests preus tindran un 10% de descompte per prompta matrícula, si l’alumne fa el pagament del postgrau abans del 31 de juliol 2020.

Preu especial pels Treballadors de l'Administració pública: 1.008€* (50% dte) no acumulable a altres descomptes. S'haurà d'acreditar aquesta condició amb un certificat de nomenament o relació laboral.

Vols obtenir una beca per aquest programa? Sigues delegat de curs, tens tota la informació aquí. Indica-ho a 'Observacions' a l'hora de fer la inscripció.

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Demana Informació
This form is not available