Ricardo Alarcón es miembro del equipo docente de Escola Sert

Ricardo Alarcón González

Formació d’arquitecte tècnic (eupb-98) i arquitecte (etsav-05). Cursos de Postgrau en Direcció Immobiliària (2014) i Renovació Urbana (2016), Escola Sert.
Entre els anys 2004 i 2012 desenvolupament professional en planificació urbanística: desenvolupament de planejament general i derivat, (jornet llop pastor, arquitectes / bcq arquitectes). A partir de l’any 2012, exercici professional per compte propi en els àmbits de rehabilitació d’edificació existent, renovació urbana i planejament urbanístic (gestió urbanística i planificació urbana).

Durant els anys 2017-18, coordinació de l’Oficina Tècnica de Rehabilitació del barri de les Planes, Ajuntament de Sant Joan Despí, per la realització d’obres de rehabilitació, millora energètica i millora d’accessibilitat en 26 edificis del barri esmentat. Funcions desenvolupades de coordinació dels equips tècnics redactors; mediació i acompanyament a les Comunitats de Propietaris; i gestió documental tècnica i justificativa de les subvencions del Programa de Rehabilitació.

Membre de l’Agrupació d’Urbanistes de Catalunya (AAUUC) i membre representant de l’Assemblea General del COAC (2012-2020). Experiències de cooperació i voluntariat en barris en situació de vulnerabilitat.