Jornada sobre resiliencia urbana Escola Sert
Jornades
Formació Gratuïta

Jornada | Infraestructures sostenibles com a clau per a la resiliència urbana

El professor M. Neuman realitzarà una conferència gratuïta que tractarà temes clau per als planificadors, els arquitectes i els enginyers però que també els responsables de la decisió, els practicants de la ciutat i la societat civil haurien de discutir, per decidir com adaptar i transformar el nostre present urbà en un futur urbà habitable.

La conferència serà en anglès íntegrament.

Lloc: Barcelona | Carrer Arcs 1, 5ª planta
Dates:
Modalitat: Presencial
Direcció: Michael Neuman
Durada: 2h (jornada en inglés)
Horaris: 17:00 a 19:00h

El Màster Internacional en Disseny i Gestió de la Resiliència en les Ciutats - un programa organitzat per la Xarxa de Recerca en Resiliència Urbana i que es troba a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) - està orgullós d'acollir a Barcelona el professor M. Neuman (Universitat de Westminster, Regne Unit) per a la celebració de la cerimònia d’obertura de la segona edició del programa, el professor Neuman lliurarà la conferència d’obertura a l'Escola Sert.

Ens agradaria convidar-vos a unir-vos a la conferència titulada "Infraestructura sostenible com una clau per a la resiliència urbana", que tractarà temes clau per els planificadors, els arquitectes i els enginyers d’avui en dia, però que també els responsables de la decisió, els practicants de la ciutat i la societat civil haurien de discutir, per decidir com adaptar i transformar el nostre present urbà en un futur urbà habitable.

Les ciutats ni tan sols podrien existir sense infraestructura. El camí cap a ciutats sostenibles és a través d'infraestructura sostenible. Aquests fets són complicats per altres dos: canvi climàtic i la naturalesa mateixa de la infraestructura. Per la forma en què tenim infraestructura construïda des de la revolució industrial, moltes ciutats no existiran en un futur previsible. Això es deu als costos enfonsats - per utilitzar un terme de finances -
incrustat en aquests grans sistemes tècnics. Aviat, en molts llocs, aquests es converteixen literalment en costos enfonsats, a mesura que els mars creixents inunden les ciutats al llarg de les costes. Algunes estimacions suggereixen que més de centenars de milions de persones seran desplaçades i es vconvertiran en refugiats climàtics.
El que això significa per a la infraestructura i les ciutats a les que serveixen és que han de fer un canvi, ràpid i massiu. Ja no poden ser la infraestructura de la seva avis. Ja no poden ser fixats en el seu lloc, centralitzats, massius i "massa grans per fallar". Massa gran per fallar és un desafortunat eufemisme per llançar desmesurats sumes de diners en sistemes que no són sostenibles. Aquests mateixos vells sistemes ens mantenen en els nostres camins ia les nostres ciutats que aviat desapareixeran per sempre, almenys com els coneixem ara. Per tant, hem de dissenyar ciutats d'una manera totalment nova i modernitzar les existents perquè puguem fer-les resistents i capaços d'adaptar-se ràpidament al futur produït per part del canvi climàtic.

Ponent

Michael Neuman és professor d’Urbanisme Sostenible a la Universitat de Westminster i director de la consultoria Michael Neuman. El professor Neuman és l’autor de nombrosos articles, reportatges i plans traduïts a deu idiomes i destinataris de nombrosos premis. Entre els seus llibres s’inclouen tres publicats per Routledge durant el proper any: Engendering Cities, Sustainable Infrastructure i el Handbook for Regional Design, així com The Futures of the City Region, The Imaginative Institution i Building California´s Future

La seva investigació i pràctica abasta urbanisme, planificació, disseny, enginyeria, sostenibilitat, infraestructures i governança. Ha assessorat els alcaldes de Barcelona, ​​San Francisco, Oakland i Wroclaw; l'Associació del Pla Regional de Nova York, el Pla Metropolità de Barcelona, ​​i els governs i clients privats de tot el món. Els seus rols de lideratge han estès organitzacions, consells de govern i consells editorials a tot el món. Va obtenir el seu doctorat per la UC Berkeley i el màster a la Universitat de Pensilvania, tant en planificació urbana com regional.

Organtizació
Preu general

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.