Iluminación interior en una oficina
Territori i urbanisme |
Jornades

Jornada Sobre “La Finestreta única empresarial (FUE) i els Informes d’idoneïtat tècnica (IITs), en la resolució del problema de les Llicències”.

Dirección: Online
Ubicación: Online
Demarcación: Girona
Fecha de inicio: 21 Jun 2023
Duración: 4 hores
Horario: de 10:00 a 14:00 h.
Coste: gratuït pels associats d'ASAAP

Link de la jornada en ZOOM:

Codi d’accés: COAC2023

NOTA: Si voleu el certificat del curs, us heu d'inscriure a través d'aquesta plataforma.

Introducció

Des de l'Escola de formació del col·legi d'arquitectes de Catalunya (Escola Sert) i l'Agrupació d'Arquitectes al servei de l'administració pública (AASAP) volem organitzar una petita jornada informativa sobre la Finestreta única empresarial FUE i els Informes d’idoneïtat tècnica IITs, en la resolució del problema de les Llicències.

Aquest és un tema que preocupa moltíssim a les persones arquitectes de l'administració i voldríem informar-vos de quines coses s’estan treballant per a la simplificació administrativa en la resolució del anomenat problema de les llicències.

Es tracta d’una jornada de matí, el dia dimecres 21 de juny de 2023, amb dues xerrades.

El format serà online per videoconferència, perquè pugui participar tots els/les arquitectes que vulguin de Catalunya.  Es gravarà perquè es pugui veure en diferit per aquelles persones que no puguin estar en directe.

Guió de la Jornada:

Dimecres 21 de juny de 2023

10,00 Benvinguda i Presentació de la jornada.

10,30-12,00 Primera Xerrada:  La Finestreta única empresarial FUE. La solució a les llicències ?

El projecte de la FUE ha suposat un abans i un després en la legalització de les activitats econòmiques, ja que ha treballat a nivell organitzatiu, jurídic i tecnològic que ha permès estandarditzar no tan sols els règims d’intervenció municipals, sinó també els formularis a complimentar, la documentació a aportar,... Ara s’està avançant en la implementació de la normativa de facilitació de l’activitat econòmica, amb uns sistemes d’informació que permeten que l’empresari aporti les dades una única vegada i tingui una visió 360º de tota la informació que les administracions públiques tenen de la seva activitat. Aquest mateix model s’està mirant de reproduir per les llicències i comunicacions d’obres. Durant la sessió s’explicarà l’estat de situació i cap on s’està avançant.

Cristina Pruñonosa, Gerent de l’OGE (Oficina de Gestió empresarial) i Natàlia Cantero, Coordinadora de tramitació electrònica

12,00-12,30 Pausa Cafè.

12,30- 14,00 Segona Xerrada:   La reforma del règim de les llicències d'obres introduït per la LLEI 3/2023, del 16 de març, de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic per al 2023. Regulació, tramitació i possibles responsabilitats a la llum de l'informe d'idoneïtat tècnica.

Alfred Lacasa, Secretari d’Administració Local, categoria superior, actualment a l’Ajuntament de Blanes.

14,00 Cloenda de la Jornada.