Persona realizando un render

Taller intensiu de renderització guiada amb el profesor

Curso 2024-2025

Taller on aprendràs a generar el teu render a partir d'un model 3d de forma fotorealista pas a pas. Coneixeràs els trucs i tipus pràctics per a renderitzar amb 3dsmax i Corona Renderer, seguint els passos del professor a l'aula.

Lloc: Escola Sert | Carrer Arcs, 1-3. 08002. Barcelona
Dates: -
Modalitat: Presencial
Edició: 1ª
Direcció: Nil Campderrich
Idioma: Català i Castellà
Horaris: Divendres de 10:00 a 14:00 h y de 15:00 a 19:00 h

Molts cops ens encallem o no sabem cap on tirar ni com millorar la imatge en què treballem per tal d'aconseguir comunicar els punts forts del projecte que tenim entre mans.

Hem pensat aquest taller pràctic perquè tothom acabi elaborant una renderització fotorealista. Tot i que no calen coneixements previs dels programes perquè la guia del professor serà personalitzada, és molt recomanat haver cursat prèviament el curs de "Renderització fotorealista amb 3dsmax i Corona Renderer", per adquirir els conceptes teòrics i entendre el perquè aplicarem unes tècniques i unes altres durant tot l'exercici. És primordial entendre com funciona la llum en els programes informàtics per saber que s'està tocant i poder-ho replicar en el futur, sense el professor i amb coneixement de causa.

L'exercici consistirà a anar plantejant totes les etapes del procés de renderització en un model genèric com a exemple, i després de cada etapa es deixarà un temps perquè cadascú realitzi el mateix procés en el seu ordinador, amb correccions personalitzades del professor.

Es pot utilitzar el model d'exemple amb el qual treballarà el professor o es pot treballar amb un model personal o d'un projecte professional que es vulgui elaborar.

És necessari portar un ordinador propi i tenir instal·lat el programari per poder treballar a classe. S'oferirà una llicència gratuïta de 3dsmax i Corona Renderer pels dies del curs als alumnes que ho necessitin i ho indiquin amb dues setmanes d'antelació. Escollim aquests programes perquè representen avui en dia la solució més professional, i la més enfocada en la creativitat de l'artista.

Objectius

• Adquirir els coneixements pràctics necessaris per convertir els 3d en renders de qualitat i fotorealistes.
  • Assolir les aptituds bàsiques per resoldre les problemàtiques generals que sorgeixen durant tot el procés de producció.
  • Assolir un nivell de treball suficient utilitzant el render interactiu per recolzar amb maquetes de treball els projectes arquitectònics.

Destinataris

Aquest curs va destinat a estudiants, professionals o despatxos d’arquitectura / interiorisme que elaboren els seus projectes però no saben com convertir-los en render d’una manera solvent i professional.

Format

Presencial.

Criteris d'exposició

Les sessions combinaran el format ponència i correcció personalitzada, on el docent ensenyarà el procés de renderització pas a pas, i entre cada pas deixarà un temps per que els alumnes treballin mentre resol els dubtes.

Estructura de les sessions

Dos dies de sessions pràctiques: 4h al matí, parem per dinar i 4h hores per la tarda.

Competències

Renderitzar una imatge fotorealista amb 3dsmax i Corona Renderer.

Sessió del 24 de gener

Matí – 4h

• Introducció i filosofia del programari. Presentació del entorn de treball i les eines del programari.
  • Importació del model a 3dsmax.
  • 3dsMax: Creació i col·locació d'elements arquitectònics.
  • Col·locació de càmeres. Composició d’imatge.

Tarda – 4h

• Col·locació de la il·luminació natural: Cel i sol, diverses tècniques.
  • Col·locació de la il·luminació artificial.
  • Creació de textures i materials fotorealistes basats en criteris físics del comportament de la llum sobre les superfícies.

Sessió del 31 de gener

Mati – 4h

• Materials dielèctrics.
  • Materials Conductors.
  • Relleus: BDRF, bump, normal map i displacement.
  • Reparació de materials de malles importades: vegetació, persones, accessoris…

Tarda – 4h

• Casos de materials especials: Translúcids.
  • Renderització. Grandària i denoiser.
  • Trucs per estalviar temps i memòria del ordinador.
  • Postproducció i look final.
Direcció i Professorat
Preus i matrícula
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.