Jornada sobre amianto y uralita en la Escola Sert
Jornades
Formació Gratuïta

Sessió Sert - Amiant: protecció personal, laboral i mediambiental

L’amiant és un contaminant molt present al nostre entorn. És perillosa la seva manipulació o també la seva presència? Exactament què hem de protegir: treballadors, entorn? Fins on arriba la legislació actual? Quins procediments segurs hi ha per la seva enretirada? Aquests i altres temes els resoldrem a la sessió.

Lloc: Escola Sert - C/Arcs 1-3
Dates:
Modalitat: Presencial i en línia
Direcció: Sonia Hernández-Montaño Bou
Idioma: Català
Horaris: 17:00 – 18:30 h

Fins fa poc temps es pensava que les fibres d’amiant només es volatilitzaven durant la seva manipulació. Ara sabem que la major part dels materials amb amiant presents al nostre entorn han arribat al final de la seva vida útil i desprenen fibres tot i no ser manipulats. La legislació actual prioritza la seguretat dels treballadors que treballen amb amiant, però no emfatitzen prou les garanties de protecció de l’entorn, tant a la seva vida útil com durant la seva extracció. La sessió té la finalitat d’entendre el context on ens trobem i donar eines per millorar aquestes condicions fins que no aparegui un marc legal que ho reguli.

• Conèixer les repercussions sobre la salut de les persones i el medi ambient que provoca la presència d’amiant a l’entorn.
  • Entendre el marc legal actual, els límits normatius a Espanya i altres països. Procediments de medició.
  • Dotar d’eines als arquitectes per millorar les seves feines davant la presència d’amiant.
  • Sistemes i procediments de desamiantació: 1) d’identificació 2) de seguiment, control de qualitat, 3) retirada o estabilització, encapsulat o confinament

A qui va adreçat?

Qualsevol tècnic que vulgui conèixer més de prop la realitat de l’amiant, la legislació i les condicions que pot demanar per assegurar una bona extracció/ manipulació no només a nivell de protecció del treballador,  sinó també mediambiental.

Fes-nos la teva consulta
This form is not available