Postgrau Innovació en l'Arquitectura Sanitària Escola Sert COAC
Màsters i Postgraus

Postgrau | Recerca i innovació en l'arquitectura sanitària

Aquest postgrau té un caràcter investigativo. En ell s'abordaran les innovacions i les noves respostes projectuals en l'arquitectura sanitària.

Per a cursar aquest postgrau és imprescindible haver cursat el postgrau 'L'Arquitectura de l'Hospital del S. XXI'.

Lloc: Barcelona – Estudi LA(H)B c/ Grassot 10-12
Modalitat: Presencial
Direcció: Mario Corea
Durada: 44 ECTS
Idioma: Castellà
Horaris: De Dilluns a Dijous de 10.00 a 20.00 h i Divendres de 10.00 a 18.00 h

El postgrau Recerca i Innovació en l'Arquitectura Sanitària té un caràcter investigativo i aborda les innovacions i les noves respostes projectuals a l'arquitectura sanitària, tant de temes actuals com de futur, analitzant les diferents tipologies, la sostenibilitat, l'eficiència energètica i l'actualització sobre noves tecnologies.

El postgrau sobre Recerca i Innovació en l'Arquitectura Sanitària, presencial i obligatori, es completarà amb una tesina projectual sobre continguts proposats pels docents o temes presentats pels alumnes i aprovats per la direcció acadèmica.

La tesina serà tutoritzada pels professors del Màster en Arquitectura Sanitària. La tesina haurà de presentar-se en el mes de juliol de 2020 i la presentació de la mateixa es celebrarà al setembre del 2020 (ja sigui de manera presencial o a distància).

Per a cursar aquest postgrau de l'Escola Sert és imprescindible haver cursat el primer postgrau del Màster en Arquitectura Sanitària: el postgrau sobre La Arquitectura de l'Hospital del S. XXI.

Classes

• Recerca projectual sobre nous programes arquitectònics en resposta a les noves demandes de la sanitat.
  • Estudi de nous temes i desafiaments que ens planteja l'arquitectura sanitària en relació als eixos de recerca proposats per la direcció acadèmica.
  • Recerca sobre nous models d'hospitals monogràfics dedicats exclusivament a una mena de servei de salut.
  • Recerca sobre àrees assistencials hospitalàries (blocs quirúrgics, unitats consultes externes, etc.).
  • Recerca sobre àrees assistencials no hospitalàries (centres de salut d'alta especialització, residències sanitàries per a la tercera edat, etc.).
  • Recerca sobre sistemes constructius.

Taller

• Plantejament de models arquitectònics que donin resposta als conceptes desenvolupats a la recerca de cada alumne.
  • Una vegada acabada la recerca amb l'avantprojecte aprovat per la direcció acadèmica, l'alumne desenvoluparà una tesina que doni resposta projectual al tema plantejat.

Visites

• Els alumnes realitzaran, individualment, visites a centres sanitaris. Aquestes visites seran coordinades per la direcció acadèmica i els diferents centres sanitaris a visitar.

Recerca

• Recerca sobre noves possibilitats de resposta a l'arquitectura sanitària. La cura i els tractaments mèdics estan en continu desenvolupament i plantegen nous desafiaments a resoldre en el disseny de l'arquitectura sanitària.

Classes

Les classes són una oportunitat perquè els estudiants aprenguin sobre la metodologia de recerca, així com sobre matèries específiques i problemes relacionats amb cada projecte de recerca.

Horari: de dilluns a dijous, de 10.00 a 14.00 h.

Taller

Sota l'orientació dels professors, els alumnes realitzaran l'avantprojecte de la tesina projectual. El tema de la tesina pot ser proposat pels professors o pot ser proposat per l'alumne i aprovat per la direcció acadèmica.

Horari: de dilluns a dijous, de 16.00 a 20.00 h.

Visites a obres

Les visites a hospitals i centres de salut s'organitzaran d'acord amb la recerca de cada alumne.

Horari: divendres, de 10.00 a 18.00 h.

Desenvolupament i presentació del projecte de recerca

Una vegada acabades totes dues parts, presencials i obligatòries, el màster es completarà amb una tesina projectual sobre continguts proposats pels docents o temes presentats pels alumnes i aprovats per la direcció acadèmica.

La tesina projectual serà tutoritzada pels professors del màster, presencialment o a distància. El lliurament final es farà al juliol del 2020 i la presentació de la mateixa al setembre del 2020, ja sigui de manera presencial o a distància.

Sistema d'avaluació de la tesina projectual

La tesina projectual de cada alumne haurà de superar dos nivells d'avaluació:

1) Avaluació de l'avantprojecte de la tesina projectual, que ha de ser aprovat al desembre 2019, perquè l'alumne pugui presentar-la acabada al juliol de 2020.

2) Avaluació de la tesina projectual pròpiament dita pels professors responsables, pot ser presencial o a distància.

Direcció i Professorat
Direcció
Entitats col·laboradores
Preu general
5.000€

Possibilitat d'abonar l'import en dos pagaments: 30% del total després de la inscripció i el 70% restant abans de començar el postgrau.

Informa't de les condicions d'inscripció i matriculació aquí.