Curso Gestión Financiera Escola Sert

Introducció a la Gestió Financera aplicada als despatxos d’arquitectura

Adquireix els coneixements financers necessaris per a gestionar projectes d'arquitectura amb el nostre Curs d'Introducció a la Gestió Financera.

Lloc: Barcelona - Carrer Arcs 1, 5ª planta
Modalitat: Presencial
Direcció: Diego Perdigón Aller
Idioma: Castellà
Horaris: Dimecres 10:30 – 14:00

Normalment, la comptabilitat d’una empresa queda reduïda a complir amb el pagament de taxes i tributs.

No obstant això, es possible analitzar els comptes d’una empresa per saber el nivell de rendibilitat assolit i com es pot millorar la seva productivitat. I sobre tot, poder tomar decisions òptimes per a organitzar-se millor.

• Presentar els principals conceptes financers necessaris per a gestionar profitosament projectes d’arquitectura.
  • Com mesurar i millorar la rendibilitat dels projectes: ¿saps calcular el benefici final que et deixarà cada projecte? I com es podria millorar ?
  • Gestionar els costes del despatx: saps en quin moment deixa de ser rendible un projecte?
  • La subcontractació: t’interessa subcontractar una feina o fer-la tu mateix?
  • Formes societàries: t’ interessa treballar com autònom o amb una societat?
  • Analitzar estats comptables de les empreses: Saps interpretar un Balanç? Quina és la diferència entre comptes de resultats i de tresoreria? Saps cóm analitzar els comptes de un client que et demana finançament?
  • Eines per analitzar inversions.

Destinataris

Qualsevol emprenedor que necessiti gestionar la planificació i execució de projectes d’arquitectura.

Format

Les sessions podran seguir-se presencialment o en streaming. L'aula virtual permet realitzar consultes via xat en directe i les sessions queden gravades per a poder visualitzar-les a posteriori.

Criteris d'exposició

Les sessions presencials s'impartiran en format ponència, on el docent exposarà els continguts de la seva sessió, interactuant amb els alumnes i resolent dubtes. S'aniran alternant casos més pràctics, on els alumnes exposaran les seves reflexions i solucions a problemes plantejats prèviament, amb l'objectiu de potenciar la metodologia “learning by doing”, on l'alumne aprèn a força d'enfrontar-se a problemes reals.

Estructura

El programa s'estructura en un curso de 16 hores. Als alumnes se'ls lliurarà un dossier amb tota la teoria i se'ls enviarà un correu amb tots els exercicis i exemples presentats a classe.

Sistema d'avaluació

Es donarà un certificat de assistència als alumnes que assisteixin a la totalitat de les sessions.

Un cop hagi finalitzat la formació, els alumnes han de ser capaços de:

• Analitzar la rendibilitat dels seus projectes.
  • Gestionar els costos del despatx.
  • Analitzar la conveniència de subcontractar.
  • Triar la forma societària més adient.
  • Entendre els estats comptables de les empreses.
  • Fer servir les eines adients per analitzar inversions.

Sessions proposades

5 sessions de 3 hores amb descans de 15 min. (1,5h + 1,5h).

Amb horari de tardes: 17:00 – 20:15 o Matins: 11:00 – 14:15

Mòdul 1 : càlculs financers d’un despatx d’arquitectura (4h)

• Càlcul de la rendibilitat dels projectes.
  • Gestió dels costos d’un despatx d’arquitectura.
  • Avaluació de la subcontractació.
  • Formes societàries.

Mòdul 2: la informació comptable (7h)

• El Balanç de situació, el Compte de Pèrdues i Guanys i la Memòria.
  • Anàlisi econòmic financer del Balanç de situació i el Compte de resultats.
  • L'ús dels ràtios: liquiditat, l'endeutament, les rotacions i la rendibilitat (ROI, ROE). El cash-flow econòmic i financer. El pressupost de tresoreria. El fons de maniobra. Estat, origen i aplicació de fons.
  • Productes de finançament a curt i llarg termini: el descompte bancari, pòlisses de crèdit, factoring, confirming, hipoteques, etc.
  • El compte de resultats analítica: costos fixos i variables. El marge brut. El EBITDA

Mòdul 3: anàlisis d’inversions (4h)

• Anàlisis d'inversions: eines per a la presa de decisions d'inversió:
  • El concepte de capitalitzar i actualitzar, la TIN i la TAE.
  • Mètodes estàtics: flux net de caixa, pay back.
  • Mètodes dinàmics: VAN, TIR.
  • Funcions financeres de l'Excel.
Direcció i Professorat
Preu General