Curso Lumion en Escola Sert
Formació Online

Curs | Renderitzat arquitectònic amb Lumion 11

Lumion és un programari de renderitzat amb el que generarem imatges i vídeos fotorealistes de gran qualitat. Es importessin models 3D per configurar materials realistes i completarem el model amb elements d'atrezzo (vegetació, decoració, mobiliari extra, cotxes).

Modalitat: Online
Direcció: Maria José Mora Carmona, Salva Moret i Arch+BIM Studio
Idioma: Castellà
Horaris: Dimarts de 15:00 a 19:00 h

Cada vegada més els arquitectes i dissenyadors necessitem expressar les nostres idees i projectes de la forma més immersiva i real possible. I en aquest sentit, Lumion està pensat per i per a arquitectes, amb uns resultats d'una qualitat al mateix temps que motors infinitament més difícils, amb una gran facilitat de maneig.

La seva interfície intuïtiva fa que puguem importar els nostres models 3D i en pocs passos poder treure imatges que triguin segons a renderitzar-se.

A més, la quantitat de materials i objectes propis de biblioteca (especialment vegetació) permeten omplir de vida una escena amb tots els elements necessaris: urbans, domèstics, transport ...

En pocs clics es poden configurar diferents tipus d'escenes o ambientacions: un dia assolellat, una tarda plujosa. I a més donar-li moviment amb animacions! El límit és la teva creativitat.

Això el converteix en una eina perfecta tant per mostrar el resultat final d'un projecte com per a realitzar proves de disseny mentre projectem. Des de combinació d'acabats fins a estudis solars, Lumion es converteix en el vehicle per donar-li vida i realitat al projecte.

• Generació d'imatges i vídeos fotorealistes de gran qualitat.
  • Incorporar models 3D des de qualsevol de les aplicacions compatibles (AutoCAD, Revit, ArchiCAD, Sketchup, Rhinoceros o qualsevol programari que sigui capaç d'exportar en format Collada).
  • Aplicació de textures tant bàsiques com personalitzades, aprofundint en estratègies de hiperrealisme dels materials.
  • Completar el model amb elements complementaris (vegetació, decoració, mobiliari extra, cotxes) i treballar l'entorn, tant urbà com natural.
  • Utilització de filtres de el programa per aconseguir tots els efectes desitjats amb la major qualitat possible.

Destinataris

Arquitectes, Interioristes o delineants que ja manegen algun programa de modelatge 3d: 3dsmax, Rhinoceros, Revit, Sketchup, Autocad 3d, etc i que vulguin renderitzar d'una maneja realista.

Requisits de maquinari: Aquest un programari que necessita d'uns requisits mínims per poder treballar amb ell correctament. Pots consultar-los tots a https://www.lumion.es/requisitos/

• Memòria RAM: 16 GB
  • Targeta gràfica GPU amb una puntuació de G3DMark de 7.000 o més amb controladors actualitzats. (Com la Nvidia GeForce RTX 1650, AMD Radeon RX 470 o millor). Es pot buscar la puntuació aquí
  • Memòria de targeta gràfica: 4 GB o més *
  • Sistema operatiu: Windows 10 de 64 bits actualitzat
  • CPU (Processador) _ Processador Intel / AMD amb una puntuació de CPUMark d'un sol fil de 2000 o superior. (Com AMD Ryzen 5 1500X, Intel Core i7-3770K o millor)
  • Resolució de l'monitor 1920 x 1080 píxels
  • Memòria de sistema (RAM): 16 GB o més

• Streaming (on-line) en directe
  • Classes pràctiques
  • 24 hores lectives amb exercicis pràctics + exercici de final de curs
  • Avaluació: Desenvolupament d'un projecte personal durant el curs en Lumion per a lliurament final d'1 vista exterior, un interior i un vol de càmera de vídeo.

L'alumne ha de ser capaç de generar les seves pròpies imatges realistes i vídeos amb un nivell mitjà de realisme per, a través de la pràctica millorés les seves renders.

1. 1. Introducció a Lumion. Abast, requeriments, funcionament.

2. 2. Obrint el programa: Interfície, apartats de el programa, gestió d'arxius.

3. 3. Control total de l'entorn: modificar sol i cel, editar el terreny, importar context urbà i definir aigua.

4. 4. Construir una escena. Formats d'importació. Importa un model 3d. Procés i consells d'exportació.

5. 5. Actualitzar model i recarregar: fluxos de treball.

6. 6. Afegir materials de Biblioteca.

7. 7. Donar vida a una escena. Afegir mobiliari, persones, vehicles i vegetació.

8. 8. Objectes de Lumion vs Objectes importats. Tipus de biblioteca

9. 9. Materials personalitzats. Desar materials i conjunts de materials.

10. 10. Treball amb càmeres. Posar punts de vista. Configuració de fuites. Renderitzat 1.

11. 11. Renderitzat exterior diürn. Estils de render en Lumion. Efectes i paràmetres per configurar el render

12. 12. Renderitzat nocturn: Il·luminació artificial: procedicimientos de treball, trucs i recomanacions.

13. 13. Render interior. Particularitats, efectes específics i consideracions addicionals.

14. 14. Generació de vídeos. Vols de càmera. Tipus de vols i temps.

15. 15. Animació d'objectes: bàsica, avançada i en massa.

16. 16. Animació d'efectes: des de la transició dia-nit fins a canvis meteorològics.

17. 17. Control de variacions: opcions de projecte.

18. 18. Render 360

Direcció i Professorat
Preu General
Quota bàsica / Entitats Col·laboradores