Curs de fotografia d'arquitectura Escola Sert
Formació Online

Curs | Fotografia d'arquitectura

Si voleu aprendre a elaborar documentació fotogràfica de projectes i obres d'arquitectura de qualitat, a l'Escola d'Estiu us oferim un 'Curs de Fotografia d'Arquitectura' intensiu perquè obtingueu els coneixements bàsics en aquest àmbit.

Lloc: Barcelona - Carrer Arcs 1, 5ª planta
Modalitat: Presencial i en línia
Direcció: Simón García
Idioma: Català i Castellà
Horaris: Dilluns i dimecres de 10:00 a 13:00h

De la mà del fotògraf i arquitecte Simón García, podreu assolir els coneixements teòrics i les habilitats tècniques bàsiques per realitzar reportatges fotogràfics de qualitat sobre obres d'arquitectura tant pròpies o de tercers al llarg de totes les seves fases.

La formació introdueix els conceptes bàsics per a la fotografia d'arquitectura, els equips i materials, així com la metodologia i planificació per documentar una obra arquitectònica en format reportatge. Per això, també es treballaran conceptes com la interpretació dels espais, les formes arquitectòniques, la llum o el punt de vista, amb l'objectiu d'elaborar un bon relat fotogràfic. A més a més, el curs també se centra en la postproducció del reportatge.

"Curs de Fotografia d'Arquitectura" intensiu amb un 20% de descompte.

Aprendre a interpretar els espais, les formes arquitectòniques, la llum i com ho filtrem a través de la nostra mirada per poder elaborar un relat fotogràfic que documenti l’obra.

Sessió 1: Introducció a la fotografia d’arquitectura, equip fotogràfic i planificació del reportatge

Definició, fotògrafs de referències, bibliografia, representació de l'espai.

Sessió 2: Factors clau als reportatges d’arquitectura I

Planificació i producció del reportatge:

Desenvolupament narratiu del reportatge, context, perspectiva, concepte d'eix i horitzó, punt de vista, il·luminació, materials, persones, composició, lectura de la imatge, paràmetres de la càmera, etc ...

Sessió 3: Factors clau als reportatges d’arquitectura II

Equip que utilitzo en els reportatges i equip mínim: Cambra, objectius descentrables Tilt-Shift (provarem el seu funcionament), trípode, ròtula i accessoris.

Sessió 4: Postproducció del reportatge

Flux de treball amb Lightroom i Photoshop, maneres d'evitar la convergència de les verticals, tipus de distorsions, balanç de blancs i com treballar una escena d'alt rang dinàmic HDR (típica escena amb un alt contrast d'un interior on també es veu l'exterior més il·luminat). També parlarem de la correcció de distorsions en fotografia i la realització de panoràmiques unint diferents fotografies.

Sessió 5: Sortida a algun espai interessant per fotografiar i posar en pràctica els conceptes

És recomanable disposar de càmera rèflex digital o càmera semi-compacta digital. En ambdós casos la càmera hauria de ser capaç de funcionar en mode manual o semimanual, i generar arxius raw (.cr2, .crw, .ari, .arw, etc). No és imprescindible disposar d'aquest tipus de càmera per participar activament en la sortida i assolir bona part dels continguts.

Sessió 6: Anàlisis i comentaris de les fotografies de la sortida

Organització de l'estudi, fases en l'encàrrec d'un reportatge, drets d'ús.

Preu general
Entitats amb conveni
COAC quota bàsica | COAC Jove
252 € | 270 €
COAC quota complementària

Aquests preus tenen un 20% de descompte per formar part de la programació de l’Escola d’Estiu 2019.

Indica la teva opció de preu en el requadre ‘Observacions’ a l’hora de fer la inscripció.

Vols obtenir una beca per aquest programa? Sigues delegat de curs, tens tota la informació aquí. Indica-ho a 'Observacions' a l'hora de fer la inscripció.

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Demana Informació
This form is not available