Curso construcción industrializada

Curs | Fonaments de la construcció industrialitzada

2024-2025

Curs sobre construcció industrialitzada que té per objectiu aportar una visió general i comprensiva de la construcció industrialitzada que permeti als participants conèixer els conceptes i les eines necessàries per començar a integrar aquestes pràctiques a la seva activitat.

Impartit per experts en actiu amb una àmplia experiència en diverses àrees de la construcció industrialitzada, els sistemes constructius, els seus processos de digitalització i aplicacions concretes en projectes reals.

Dates: -
Modalitat: Online
Edició: Curs 2024-2025
Direcció: Pablo Cordero
Durada: 12
Idioma: Castellà
Horaris: Dimarts de 16:00 a 19:00 h

Una formació que té per objectiu aportar una visió general i comprensiva de la construcció industrialitzada que permeti als participants conèixer els conceptes i les eines necessàries per començar a integrar aquestes pràctiques en la seva activitat.

Sessió 1.1. Fonaments de la Construcció Industrialitzada

Introduir els principis i conceptes clau de la construcció industrialitzada.

Comprendre els avantatges i les diferències respecte a la construcció tradicional.

Conèixer els materials i les tècniques més comunes en la construcció industrialitzada

Sessió 1.2. Industrialització per millorar la sostenibilitat de la construcció

Entendre l'aportació de valor del disseny i la construcció industrialitzada per millorar la sostenibilitat dels nostres edificis i ciutats.

Sessió 2. Digitalització a la Construcció Industrialitzada. Del disseny a la fàbrica

Identificar l'aportació de les noves tecnologies i el disseny a la construcció industrialitzada.

Conéixer procés de fabricació a partir de models digitals.

Presentar programari i eines digitals utilitzades al sector.

Sessió 3. Plataformes de Construcció Industrialitzada i Configuradors

Introduir plataformes i eines per a la configuració de projectes de construcció industrialitzada.

Principis del disseny per a la fabricació i muntatge ( DfMA ).

Analitzar com les plataformes digitals faciliten la personalització i optimització de dissenys.

Impacte dels configuradors a l'eficiència del disseny i la producció.

Sessió 4 Construcció Industrialitzada a Edificis Singulars ia Edificació Convencional. Estudi de Casos

Presentar estudis de casos de projectes singulars realitzats mitjançant construcció industrialitzada. Analitzar l'aplicació de la construcció industrialitzada a la construcció convencional.

Destinataris

Aquesta formació està dissenyada per a professionals en l'àmbit de l'arquitectura, l'enginyeria i la construcció que busquen aprofundir en les darreres tendències i tecnologies del sector.

Format

Online. En directe.

Criteris d'exposició

Classe magistral que inclou la participació i aportació des alumnes.

Estructura de les sessions

4 sessions de 3 hores. 12 hores en total.

Sessió 1.1. Fonaments de la Construcció Industrialitzada

• Definició i característiques de la construcció industrialitzada.
  • Història i evolució
  • Materials i components: fusta, acer, formigó prefabricat.
  • Reptes i limitacions: percepció, logística, normatives

Sessió 1.2. Industrialització per millorar la sostenibilitat de la construcció

• Definició i característiques de la construcció industrialitzada en fusta.
  • Cas Woodea

• Avantatges de la digitalització: reducció derrors, optimització de recursos, millora en la comunicació de projectes.
  • BIM ( Building Information Modeling ) aplicat a projectes offsite
  • Fabricació digital
  • Casos reals de fabricació i connexió model-fàbrica

Sessió 3. Plataformes de Construcció Industrialitzada i Configuradors

• Plataformes digitals per a la gestió de projectes de construcció industrialitzada.
  • Configuradors de disseny: exemples i casos dús.
  • Integración de sistemas: cómo las plataformas facilitan la colaboración entre diseñadores, fabricantes y constructoras.

Sessió 4 Construcció Industrialitzada en Edificis Singulars i en Edificació Convencional. Estudi de Casos

• Edificis singulars: anàlisi de projectes emblemàtics i el seu impacte en la percepció de la construcció industrialitzada.
  • Aplicació en l'edificació convencional
Preus i matrícula
Preu General
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
COAC Estudiant
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Gaudeix d'una beca si et fas delegat/da!

Exerceix de nexe entre l'escola, els docents i els teus companys i gaudeix d'una important beca per desenvolupar aquestes tasques.

Finança la teva formació!

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.