Bombilla de luz
Formació Online

Escola d'estiu | Curs: entendre i millorar la factura elèctrica en edificis

Curs sobre com entendre el funcionament de la facturació elèctrica i saber optimitzar qualsevol factura per tal d’obtenir el major estalvi econòmic. L’objectiu és ser capaç de comprendre i analitzar amb detall qualsevol factura per tal de poder assessorar sobre la millor tarifa i tipus de contracte.

Recorda que si fas la teva matrícula abans del 5 de maig (inclòs), pots beneficiar-te d'un 10% de descompte.

Modalitat: Online
Direcció: Joan Ramírez Guasch
Idioma: Català
Horaris: Dimarts i dijous de 09:30 a 13:30 h

La factura elèctrica té la fama de ser molt complicada i que no s'entén. Aquests últims anys hi ha hagut molts canvis en el sector elèctric que han afectat les noves factures elèctriques, a uns nous peatges i càrrecs, que han canviat el funcionament i contingut de les factures elèctriques en tota mena d'edificis (habitatges, serveis comuns, edificis terciaris i locals, etc.).

El preu de l'electricitat s'ha encarit molt en aquests últims anys i ser capaç d'entendre el funcionament i les regles del joc de la factura elèctrica ens pot permetre aconseguir les millors opcions de tarifa i de contractes pel nostre client, amb l'objectiu d'obtenir estalvi econòmic al cap de l'any.

Comprendre les modalitats de factures elèctriques en habitatges, blocs de pisos, comunitats i serveis comuns, petites naus industrials, locals comercials, etc per tal de poder assessorar els nostres clients i poder optimitzar la factura elèctrica.

Destinataris

Aquelles persones que vulguin adquirir un coneixement profund del funcionament de les factures elèctriques i de tots els tràmits que envolten amb Edistribución (alta de subministraments, canvis de contractes, legalitzacions d’instal·lacions existents, Vademecum d’Edistribución, etc.).

• Formato: Online.
  • Criterios de exposición: Magistral amb resolució d'exemples.
  • Estructura de les sessions: 8 h (2 dies de 4h/dia).

L’alumne serà capaç d’entendre qualsevol factura elèctrica, poder analitzar-la amb profunditat i detall amb el fi de detectar les millores contractuals i poder assessorar i recomanar totes les millores en termes de facturació per tal d’aconseguir la millor modalitat de factura elèctrica per aquell edifici.

1. Introducció a la factura elèctrica

• Conceptes d’energia: potència contractada, potència màxima, energia, etc.
  • Funcionament de la factura elèctrica
  • Definició de la potència màxima registrada (maxímetre)
  • Potència d’accés amb Edistribución redes digitales
  • Facturació per energia consumida
  • Diferència entre distribuïdora i comercialitzadora

2. Les diferents tarifes elèctriques

• Les diferents tarifes elèctriques en habitatges, edificis, aparcaments, botigues i petites indústries i negocis

3. La circular 3/2020

• Aprovació de la circular 3/2020 que regula la nova factura elèctrica.
  • Canvis que hi ha hagut en la factura elèctrica.
  • Les tarifes 2.0TD i 3.0TD.
  • Penalitzacions per maxímetre.
  • Facturació per potència contractada.
  • Part regulada de la factura elèctrica. Càrrecs i peatges.
  • Facturació per excessos de potència.

4. Optimització de les factures

• Anàlisi de maxímetres i optimització de potències contractades.
  • Modalitats de preus i tipus de contractes: preu fix, preu per períodes, per indexat, PVPC, etc.
  • La comercialitzadora d’últim recurs
  • Anàlisi de les corbes de càrrega horàries. Detall del consum
  • Web zona privada Edistribución redes digitales
  • El comptador electrònic. Com funciona i quines dades puc obtenir d’ell com a titular

5. Modificacions de contracte

• Augments de potència.
  • Canvis de nom.
  • Ajustar potències contractades.
  • Legalitzacions i certificats a entregar. Tràmits amb la companyia distribuïdora.
  • Vademecum i normes particulars de l’empresa distribuïdora.
  • Solucions legals i d’aplicació en contractes anteriors al REBT i subministres existents.
  • Nota aclaratòria de la Direcció General d’Energia de la Generalitat sobre els tràmits i documentació a presentar.
  • Aplicació de la Instrucció 1/2015.

6. Resolucions d’exemples i casos reals

• Es mostraran exemples de factures elèctriques de diferents edificis, com interpretar-les, analitzar-les i millorar-les.
  • S’utilitzarà alguna fulla de càlcul de simulació de l’estalvi en una factura elèctrica.
  • Fulla de càlcul per optimitzar potències contractades en funció del maxímetre.
Preu general

Si vols finançar la teva formació amb el Préstec formació Sert, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 4826850.