Curso sobre puentes térmicos
Formació Online

Curs | Càlcul de ponts tèrmics amb Therm

Aprèn a millorar l'eficiència energètica dels edificis. Inscriu-te en el nostre curs online sobre càlcul de ponts tèrmics amb el programa THERM.

Lloc: Online
Modalitat: Online
Direcció: Miguel Ángel Pascual Buisan y Edurne Zubiri Azqueta
Idioma: Castellà

Curs online sobre càlcul dels ponts tèrmics amb Therm. Amb la propera aprovació del nou Document Bàsic Estalvi Energia del Codi Tècnic de l'Edificació, els ponts tèrmics tindran una gran importància per al compliment del mateix.

Curs online a través de plataforma Moodle d'e-learning. Tindràs accés des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet en qualsevol horari.

Dirigit a arquitectes que treballen en la redacció de projectes d'edificis de nova construcció o rehabilitacions i / o elaboren certificacions energètiques d'edificis i a aquells que realitzen la verificació de la conformitat d'un edifici amb el Document Bàsic HE0 i HE1 del Codi Tècnic de l'Edificació.

Objetius

Els objectius principals del curs són que el tècnic sigui capaç de calcular els ponts tèrmics d'un immoble. Es treballaran mitjançant els vídeos i els casos pràctics els següents tipus de pont tèrmic:

- Pont tèrmic en cantonada

- Pont tèrmic de front de forjat

- Pont tèrmic de pilar

- Pont tèrmic de forjat en vol

- Pont tèrmic de caixa de persiana

- Pont tèrmic de brancal

- Pont tèrmic de llinda amb voladís

- Pont tèrmic de coberta inclinada

- Pont tèrmic de façana i forjat amb el terreny

- Pont tèrmic de coberta

- Pont tèrmic entre un espai habitable, un espai no habitable i l'exterior

Metodologia

Un cop matriculat, l'alumne disposa de sis mesos per realitzar el curs. Pot accedir  a la plataforma Moodle (plataforma e-learning que està oberta permanentment) i visionar els vídeos explicatius, tantes vegades com desitgi, realitzar els casos pràctics i pot aclarir tots els seus dubtes en el fòrum de consultes atès directament i de forma constant per l'equip desenvolupador de Therm. Així mateix, pot enviar casos reals amb els quals estigui tenint dificultats.

Els vídeos temàtics tenen caràcter magistral i els alumnes participaran i podran plantejar qualsevol dubte o qüestió a través del fòrum de consultes. En els vídeos es plantegen casos pràctics que l'alumne podrà realitzar mentre atén el curs. A més, el tècnic podrà enviar consultes o casos reals amb els quals estigui treballant.

El curs s'estructura en 14 vídeos acompanyats d'exemples pràctics. L'alumne podrà realitzar el cas pràctic durant o després de la visualització del vídeo. El curs podria ampliar-se amb nous apartats, vídeos i casos pràctics si les consultes plantejades pels alumnes així ho requereixen.

Per superar el curs i per tant poder accedir a la certificació corresponent l'alumne haurà de realitzar i lliurar un cas pràctic.

Les competències adquirides per l'alumne li permetran calcular amb el programa Therm els ponts tèrmics d'un edifici.

Càlcul de ponts tèrmics amb THERM

El programa del curs és el següent:

• Qüestions generals de CE3X: Indicadors, fotovoltaica, zones climàtiques, sistemes de substitució, demanda d'ACS, canvis en les escales, edifici de referència, il·luminació, valors per defecte, anàlisi econòmica ....
  • Generadors de calor: definició de calderes, calderes de baixa temperatura i condensació, caldera centralitzada, calderes individuals, calderes esglaonades, calderes en paral·lel, dipòsits d'ACS.
  • Bombes de calor: definició de bomba de calor i màquina frigorífica i exemple amb màquines de calor frigorífiques escalonades
  • Edificis terciaris i la instal·lació d'il·luminació
  • Patrons d'ombra: ombres remotes, patis interiors, ombres del propi edifici, etc.
  • Ponts tèrmics
  • Certificació energètica d'un edifici de nova construcció.
  • Altres qüestions habituals: balcons tancats, diferents usos en el mateix edifici, etc.
Direcció i Professorat
Entitats Col·laboradores
Preu general
60€
Col·legiats/des i Entitats col·laboradores
52€
COAC Estudiant
52€
Col·legiats/des amb Serveis complementaris contractats
45€

Indicar la teva opció de preu en el requadre ‘Observacions’ a l’hora de fer la inscripció.

Informa’t de les condicions d’inscripció i matriculació aquí.

Si vols financiar la teva formació amb el PRÈSTEC FORMACIÓ SERT, contacta amb barcelona@arquia.es o truca al 93 482 68 50.

Fes-nos la teva consulta
This form is not available