Retrato de Toni Frontal

Toni Riba Galí

Nascut a Barcelona, 30 de juliol de 1973.

Graduat a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) el 2000.

Com a arquitecte, va treballar al departament de Disseny per a exposicions al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA) (1998-99), i a Olga Tarrassó - Julià Espinàs (2001-04), a Disseny d’espai públic i paisatge.

El 2004 funda l’estudi vora juntament amb Pere Buil, amb qui comparteix projecte professional fins l’actualitat.
vora és un estudi d’arquitectura en funcionament des de l’any 2000. L’encapçalen Pere Buil (1973) i Toni Riba (1973), ambdós graduats a l’ETSAB el 2000. Treballen en edificació i disseny urbà, en diferents escales i tipologies. Combinen l’activitat professional amb la docència, el comissariat i l’acció cultural.

La seva aproximació al procés de disseny i construcció és abstracta i material. Estan interessats en l’aprofitament, la reducció i la materialitat com a resposta als reptes actuals. També en les traces i restes com a remanent de la memòria i el seu impacte en les identitats col·lectives.
La seva obra ha rebut diversos reconeixements, entre altres el premi Frame 2020, Surface Design 2020, 2AA 2018, Archmarathon 2014, Ciutat de Barcelona 2013, AJAC 2012, Arquitectura + 2011, Bonaplata 2007, i ha estat finalista o seleccionada en diverses edicions dels premis FAD, ENOR, Bigmat, Biennal Espanyola d’Arquitectura (BEAU), Biennal Europea del Paisatge, i Arquia/Próxima entre altres. La seva obra ha estat exposada a la Biennal de Venècia en els pavellons català i espanyol en les edicions de 2014 i 2016. El maig de 2018 presentaren la primera exposició monogràfica “identitats compartides” a la galeria Kolektiv de Belgrad.

Les seves obres amb major reconeixement són: Vallirana 47 (reforma integral d’un petit edifici d’habitatges), l’Escola Temporal Can Rosés, el Pavelló Ramon i Mar (petit pavelló d’extensió domèstica), els entorns del Mercat del Born, l’Apartament Juan i el Centre Esportiu Can Ricart, totes elles a Barcelona; un consultori mèdic a Paüls, la Rambla Sant Francesc a Vilafranca i el Pati d’operacions del Banco de España a Madrid.