Posgrado neuroarquitectura

Demarcació: Barcelona
Data d'inici: 2 Jul 2024
Horari: Dimarts de 10:00 a 15:00 hores

Neuroarquitectura: passat, present i futur

Què és la neuroarquitectura? D'on ve? A on pot anar? Aquesta sessió proporciona una visió general de la disciplina de la neuroarquitectura. Començarà amb una "Introducció a la Neuroarquitectura", explicant els seus fonaments i com s'integren els principis neurològics al disseny arquitectònic per millorar el benestar humà. Aquesta base servirà per continuar amb una secció sobre "Neuroarquitectura Experimental", on breument un estudi de casos que demostren com l'entorn construït pot influir en l'estat cognitivoemocional dels seus usuaris. Després explorarem la "Neuroarquitectura basada en la literatura", revisant com les investigacions i teories poden aplicar-se al disseny. Finalment, discutirem els “Futuribles de la Neuroarquitectura”, analitzant les seves tendències i futures direccions. En definitiva, una xerrada breu sobre el passat, present i futur de la neuroarquitectura, com a preàmbul a una discussió oberta.

Temes:

• Introducció a la neuroarquitectura
  • Neuroarquitectura experimental
  • Neuroarquitectura basada en la literatura
  • Futuribles de la neuroarquitectura

• 10.00 a 10.25: Introducció i presentacions
  • 10.15 a 13.15: Taller a càrrec de Juan Luis Higuera-Trujillo
  • 13.15 a 14.00: Taula rodona: Juan Luis Higuera-Trujillo, Alba Méndez, Ana Mombiedro
  • 14.00 a 15.00: Dinar pica-pica per fomentar el networking.

Ponents

Juan Luis Higuera-Trujillo

Arquitecte. Màster en Ciutat i Arquitectura Sostenibles. La seva línia de recerca és la generació de nous índexs i pautes per al disseny en arquitectura, a través de l'ús combinat de sistemes de realitat virtual i registre neurofisiològic.

Ana Mombiedro Lozano

Ana té un perfil poc comú, és arquitecta i docent de secundària i universitat formada en Neurociència i Percepció. En el seu treball ofereix respostes a preguntes relacionades amb el confort sensorial, i explica com ens influeix l'entorn en les diferents etapes de la nostra vida.

Alba Méndez García

L'entorn arquitectònic influeix en les emocions, processos mentals, comportaments, i per tant, en el nostre benestar. La meva missió és ajudar a elevar les cotes del benestar dels éssers humans aplicant al disseny arquitectònic els coneixements que ens proporciona la neurociència, l'antropologia, la psicologia, les ciències cognitives i la sociologia.