Habitar la imagen

Localització: Streaming
Data d'inici: 26 Mai 2020
Horari: 17:00 a 19:00 h

L’Escola Sert proposa el cicle de conferències MANERES D’HABITAR.

En aquesta època de confinament reflexionem sobre l’arquitectura generada en relació, consideració i conseqüència de l’acte d’habitar. Parlarem de cases particulars, de col·lectius, d’arquitectes i la seva relació amb la vivenda al llarg de la seva trajectòria, de diferents cultures i la seva relació amb l’espacialitat.

Els arquitectes Ricardo Flores, Arquitectes de Capçalera, Marta Peris, Francesc Pla i Eva Serrats, Félix Solaguren, Carles Baiges(Lacol) i Zaida Muxí i Josep Maria Montaner que en la seva trajectòria professional i acadèmica han generat pensament i crítica al respecte, ens acompanyaran cada dimarts a les 17h a partir del 12 de maig.

3r Webinar: 26 de maig - Habitar en la imatge

El cinema construeix situacions on els personatges activen l'espai domèstic. La posada en escena, que conjuga en l'espai i el temps els recorreguts dels personatges, així com la situació de la càmera, la planificació, la música i l'escenografia, no només revela l'organització de l'espai domèstic sinó que, pel particular estil fílmic de certs cineastes, evidencia el potencial de la casa.

Així, el cinema, més enllà de ser una finestra des de la qual observar la casa, és un instrument per analitzar l'arquitectura.

A través de l'estudi de diferents escenaris concebuts pels cineastes Yasujiro Ozu i Max Ophüls, descobrim espais que no són mers decorats que emmarquen històries, sinó escenaris de vida sobre els quals l'espectador és capaç de projectar la seva pròpia experiència, la màgica experiència d'habitar a la imatge.

Marta Peris

Informació de la ponent

Marta Peris és arquitecta i professora de Projectes a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona. Cofundadora de l'estudi Peris + Toral, combina la seva tasca professional amb la docent, desenvolupant una investigació continuada que es retroalimenta de tots dos àmbits i que té com a eix de reflexió l'habitar. El 2016 va presentar la seva tesi doctoral "La casa japonesa a través del cinema de Yasujiro Ozu", que es va publicar el 2019 sota el títol "La casa d'Ozu".