Jornades
Tendències

Premi al millor estand del BB Construmat

L'aposta del COAC per la innovació i la realitat virtual sorprèn el jurat del Construmat

Les sinergies entre el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i La Salle-URL per al desenvolupament de les propostes de realitat virtual i augmentada exposades a l'estand van ser un dels aspectes més destacats pel jurat del Barcelona Building Construmat.

El programa de ponències sobre recerca, nous perfils professionals, sostenibilitat o salut van ser un altre factor de gran valor.

Circuit virtual pel COAC

L'estand COAC 5.0 va permetre als assistents del Barcelona Building Construmat realitzar una visita virtual per dins dels edificis del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya i de l'escola d'arquitectura Josep Lluís Sert.

Amb ulleres de realitat virtual, els presents van poder passejar-se per l'edifici de Plaça Nova i fins i tot introduir-se i modificar projectes arquitectònics i urbanístics mitjançant la realitat augmentada.

Un projecte fet amb futurs arquitectes

El jurat del Barcelona Bulding Construmat va valorar molt positivament que el disseny de l'estand sorgís d'un concurs d'idees obert a estudiants d'arquitectura de les universitats catalanes.

El COAC va rebre 12 propostes, d'entre les que va resultar guanyador el projecte 'Realitat3' dels estudiants de La Salle-URL, Anna Aranda Mayans, Valentina Cohen, Alan Ferrando Shearer, Óscar Segovia Castillo i Marc Zanón Ruiz.

Ponències i programa durant el BB Construmat

El jurat del Construmat també va posar l'accent en la qualitat de les diverses ponències que el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya va organitzar durant els quatre dies de durada de la fira. I és que aquestes ponències van permetre "programar un contingut mitjançant el qual poder reunir l'arquitectura amb els arquitectes de manera activa i col·laborativa".

A més, el programa de l'estand COAC 5.0 va incloure un cicle de conferències dins del qual es va presentar el nou programa de l'Escola d'Estiu i els dos nous màsters del programa formatiu 2019/20 de l'Escola Sert.

Article relacionat (espanyol):

El estand COAC 5.0, ganador del premio al mejor estand BB Construmat 2019