Entitat
Formació

L’Escola Sert impulsa la metodologia BIM

L'escola d'arquitectura Josep Lluís Sert posa en marxa accions formatives presencials i online.

El CSCAE dóna una subvenció per a potenciar la metodologia BIM

L’Escola Sert del del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) posa en marxa un programa de formació presencial i online en metodologia BIM amb cursos, jornades i càpsules formatives gràcies a una subvenció del Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya (CSCAE).

La metodologia BIM està adquirint cada vegada més protagonisme perquè permet establir una estratègia de treball col·laboratiu i multidisciplinar amb la qual dur a terme totes les fases del projecte. Per això, des de l'escola d'arquitectura Josep Lluís Sert ens impliquem en la formació en aquest àmbit, cada vegada més present i necessari en els despatxos d'arquitectura.

Bim Escola sert

Formació presencial i online

Per això, des d’ara i fins que finalitzi el 2018, l’Escola Sert hem preparat tres accions formatives presencials i online:

• Curs d’introducció al BIM: Building Information Modeling. La Demarcació de Girona acollirà una formació entre el 10 i el 18 de desembre per tenir una visió general de la metodologia BIM, entendre les possibilitats que ofereix i les implicacions per implantar-la en un despatx d’arquitectura.
  • Jornada d’estratègia inicial BIM: Com implantar-lo al despatx? La Demarcació de l’Ebre organitza aquesta trobada el proper 10 de desembre al matí, amb la qual vol apropar l’experiència de tres arquitectes en la implementació de la metodologia BIM als seus despatxos.
  • Càpsules de la FormaTecA. Es posaran en marxa dues noves càpsules a l’espai virtual de formació del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, una sobre ‘BIM i contractació’ i l’altra recopilant la informació de la jornada de la Demarcació de l’Ebre. I per últim, es traduirà al castellà la càpsula ‘Context i tendència del BIM’.

La subvenció, atorgada pel CSCAE, és el resultat d’un conveni signat entre aquest organisme i el Ministeri de Foment pel foment de la metolodogia BIM. Hi ha previstes prop d’una vintena d’accions des d’ara i fins a finals d’any a col·legis d’arquitectes d’arreu d’Espanya.